26 februari 2009

Kort med sedelficka

Här är ett kort som är perfekt och enkelt att göra om man ska ge bort pengar, biocheckar, lotter osv. Pappret på framsidan heter Ros och fick ståta med sitt fina mönster på hela framsidan av kortet. Ett enkelt snöre håller dekorativt ihop kortet. Längst ner i högra hörnet har jag stämplat två fjärilar med clear stämpeldyna och sedan embossat dem med Choklad-embossingpulver.
Kortstommen är gjord av Metallic Ice gold A4-format i 240 gr som jag vikt på två ställen för att få ett kort med sedelficka.

Fliken har jag stämplat med en passandeInkido textstämpel: "Jag skulle vilja bli så rik att jag hade råd med min nuvarande levnadsstandard"

En närmre titt på de ursöta fjärilarna på framsidan.

Edit: Inkido har också färdiga kort med ficka i 15 x15 cm och memory format som ni kan se i ett inlägg längre ner på ett bröllops inbjudan Petraso har gjort.

1 kommentar:

Cyllan sa...

Vilket härligt kort och vilken passande textstämpel...hihii. (en sån får jag nog leta efter)