16 juni 2009

Dt utmaningen LillBlomman

Vi gästisar fick en härlig utmaning där vi skulle skapa eget mönstrat papper med Inkidos stämplar. Jag gillar verkligen sådant och fick till två kort.




Först ut är ett kort med matchande konvolut och insida. Jag har lekt med rosstämplar i två olika storlekar. Basen är ljust rosa skimrande och jag har stämplat med lite gammelrosa. Utsidan är stämplad med stor ros.Inuti konvolutet har jag stämplat med små rosor. Jag har fodrat kanten med rosa sidenband och använt en grattisstämpel. Kortet inuti har ett pappersband runt som är stämplat med små rosor.Hoppas att det syns ordentligt!På det gröna kortet har jag använt en teknik där man stämplar motiven med genomskinlig stämpeldyna och sedan drar med en svamp doppad i torrchalk. Denna teknik ger ett väldigt mjukt och soft motiv. Jag har använt mellan fjäril på skimrande grönt papper, svart wellpapp, stor fjäril, per gessle textstämpel, grönt sidenband, vita rosor och blad allt från Inkido!

Inga kommentarer: