29 januari 2011

Bestemors skatter/ Grandma's treasures

Jeg arvet et syskrin med innhold for noen år siden. Når jeg føler meg i det nostalgiske hjørnet setter jeg meg ned og roter litt rundt i det. Her om dagen var en sånn dag som endte i at jeg laget en titteboks med noen av bestemors skatter.



Some years ago I inherited a beautiful box that contained my grandma's sewing kit. When I feel a bit nostalgia coming on I like to sit and look inside this box. This particular day it ended up as a project.







Jeg fant en passende boks jeg en gang hadde fått en gave i (hvilken boks som helst fungerer, bitte små skoesker-for de som har små barn eller f.eks smykkebokser med litt størrelse- disse er nok best fordi veggene er en del stivere enn en skoeske.). Startet med å dekke alle veggene med matchende papir: Drømmar -prikk og -rand. Alle kanter er svertet med distress. På bakveggen inni klippet jeg ut rosen fra et ark og limte på før jeg fylte rommet med sytilbehør og annet fra bestemors syskrin. Utenpå pyntet jeg med blomster, blonde/spets og perler.


For this project I found a suitable box (any box with stiff walls will do). I started off with decorating the walls with paper: Drømmar -prikk and -rand. All the edges is stained with distress. On the back wall inside the box I've cut out a rose from another paper and glued it in a corner. After that I filled the inside of the box with Grandma's treasures. The outside is decorated with flowers, lace and pearls.



1 kommentar:

Paper Paradise sa...

This is gorgeous, what a lovely idea. It is so nice to have the special items on show, rather than hidden away in a cupboard. Lovely...... Sue x